Mainokset

Keskustelut

Statistiikka

5 uusinta jäsentä:
»laurannika
»kuurake
»olsson
»Sleba
»jeluiadore
Jäseniä:
»12 853
Töitä esillä:
»77 853
Paikalla nyt:
»Jäseniä: 15
»Vieraita: 47
»Yhteensä: 62
Kuukauden tilastot:
»Kävijämäärä: 2 844
»Sivulatauksia: 53 777

Keskustelupalsta

Aiheet
Yleinen MANGAAANIMEAJATAASMANGA Sivu 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Seuraava
Ranger  Lähetetty: 05.09 - 2006 / 21:31
Tuntuuko kenestäkään koskaan siltä, kuin harhakuvaan lisättäisiin "Piirtämisen" puolelle nykyään pelkästään anime/manga piirrustuksia? :/ Osaako kukaan enää piirtää realistisia kuvia, sillä mitä nyt olen katsonut näitä nykyajan lapsia niin jopa 11-vuotias pikkusiskoni osaa piirtää harhakuvan mangapiirustusten tasoisia töitä...?

Piirustukset, johon taas on oikeasti nähty vaivaa ja laitettu monia tunteja työstää niitä, ovat sitten taas asia erikseen, mutta kannattaako tänne todella lisätä ns. "puolen tunnin hutaisuja", jotka on piirretty matikan ja enkun tunnin välissä vasemmalla kädellä? (tai oikealla)

Olisi mukavaa nähdä useammin myös realistisia piirrustuksia :) Tosin voi olla, että niitäkin tulee, mutta aina, kun katsoo uusimpia töitä niin suurin osa piirtämiseen lisätyistä töistä on mangaa ja animea? :/ Mutta tällaista tällä kertaa! :) ei millään pahalla ;)

Kommentoikaa asiaa ;)

dixi.
SiamSkull  Lähetetty: 05.09 - 2006 / 21:38
noh. teinejähän täällä riittää ja heitä se tuntuu kiinnostavan(kuten minuakin :) ). tämä tyyli tarttuu helposti ja sitä haluaa piirtää, koska se näyttää kivalta ja ja ei edes ole kovinkaan vaikeaa.
ärsyttää kyllä pirusti ne "oli tylsää" kuvatukset, joihin ei käytetä ½ tuntia enempää.

tästäkin ollaan varmasti jo puhuttu täälläkin

Maailmakaikkeuden huonoin runo:

The dead swans lay in the stagnant pool.
They lay. They rotted. They turned
Around occasionally.
Bits of flesh dropped off them from
Time to time.
And sank into the pool's mire.
They also smelt a great deal.
Ranger  Lähetetty: 05.09 - 2006 / 21:42
tottatotta siis näitä riittää... :/ mutta siis ei minustakaan mitään vikaa siinä ole, jos niihin töihin oikeasti käytetään aikaa ja vaivannäköä :)

dixi.
Kroni  Lähetetty: 05.09 - 2006 / 22:04
"Ranger" kirjoitti:
Tuntuuko kenestäkään koskaan siltä, kuin harhakuvaan lisättäisiin "Piirtämisen" puolelle nykyään pelkästään anime/manga piirrustuksia? :/ Osaako kukaan enää piirtää realistisia kuvia, sillä mitä nyt olen katsonut näitä nykyajan lapsia niin jopa 11-vuotias pikkusiskoni osaa piirtää harhakuvan mangapiirustusten tasoisia töitä...?

Piirustukset, johon taas on oikeasti nähty vaivaa ja laitettu monia tunteja työstää niitä, ovat sitten taas asia erikseen, mutta kannattaako tänne todella lisätä ns. "puolen tunnin hutaisuja", jotka on piirretty matikan ja enkun tunnin välissä vasemmalla kädellä? (tai oikealla)

Olisi mukavaa nähdä useammin myös realistisia piirrustuksia :) Tosin voi olla, että niitäkin tulee, mutta aina, kun katsoo uusimpia töitä niin suurin osa piirtämiseen lisätyistä töistä on mangaa ja animea? :/ Mutta tällaista tällä kertaa! :) ei millään pahalla ;)

Kommentoikaa asiaa ;)

En tiedä. Mutta sinun kannattaisi harkita "aidon piirtämisen" aloittamista.
Minnu  Lähetetty: 05.09 - 2006 / 22:12
Niitä kyllä tuntuu riittävän. Olen itsekin joskus pari kertaa kokeillut niitä tehdä, ja joo, miksikäs ei, mutta..että koko ajan? Sitä pian huomaa ettei muuta enää osaakaan pirtää.

Edellisessä koulussa (kuvataidepainotteinen) oli myös näitä ihmisiä melko paljon, jotka piirsivät kovasti mangaa.......Loppujen lopuksi se meni siihen että opettajan täytyi hienovaraisesti vihjata että eikö välillä voisi jo tehdä jtn. muutakin. -_-
Tiliantti  Lähetetty: 05.09 - 2006 / 22:15
Piirrän perinteistä, enimmäkseen. Olen tosin joskus mangatyylisiä juttujakin tekemään (ehkä kolme olen jopa laittanut nettiinkin (en tosin tänne)), mutta kun en kyseistä tyyliä liiemmin arvosta, on siis vaikea arvostaa omiakaan yritelmiä.
Tietenkin joskus törmää todella hyvään mangatyyliseen taiteeseen, mutta kun enimmäkseen ne vaikuttaa olevan sellaisia hutaisuja, joissa anatomiakin(se mikä siitä on vielä jäljellä) tuntuu olevan jossain huiskuikassa.

Tulipas siitä sekavaa.
Tuuli  Lähetetty: 05.09 - 2006 / 22:23
"Ranger" kirjoitti:
tottatotta siis näitä riittää... :/ mutta siis ei minustakaan mitään vikaa siinä ole, jos niihin töihin oikeasti käytetään aikaa ja vaivannäköä :)

Tuossa se tiivistyy mitä olin itsekin sanomassa. Kun on hyvin tehty kuva, ei tyylillä ole niinkään väliä.

Onhan sitä mangaa/animea aika paljon, mutta ei se etupäässä minua häiritse. (Eh... paha kai minun olisi siitä häiriintyäkään, kun en ole käytänössä muuta piirtänyt itsekään. ^^; En tosin kyllä ole mikään piirtäjä... jostakin syystä vain yksi mangasarja inspiroi tarttumaan kynään.) Minun periaatteeni on ollut että kukin taaplaa tyylilään... jos joku tyyli ei minua kiinnosta, niin eihän niitä kuvia kukaan pakota katsomaan.

(P.S. On sitä muuten realististakin mangaa. ^~ )
Ikhtus  Lähetetty: 05.09 - 2006 / 22:38
Tosiaan. Olen samaa mieltä Rangerin kanssa. Täällä on liikaa nopeasti hutaistuja töitä. Jotkut niistä todella näyttävät keskeneräisiltä. Panostakaa vähän enemmän töihinne.

Ja jos keskeneräisten töiden lisääminen olisi jotenkin siedettävissä, niin älkää nyt samasta pelinne/sarjanne lempihahmosta piirtäkö kuuttatoista samantapaista (huonoa) kuvaa, kuten "edward elric istuu", "e.e aseensa kanssa", "e.e. piirtää ympyrää." Ja vielä valittako, miksette voi lisätä kuin kolme kuvaa viikossa.

Ja miksi kaikkien työt täällä muutenkin näyttävät samankaltaisilta toistensa kanssa? Johtunee juuri siitä keskeneräisyydestä. Kokeilkaa lisätä jotain omaanne sinne, jotta todella erottuisitte joukosta. Ja saisitte kommentteja. Nykyään esimerkiksi Don Rosa erottuu selvästi muista piirtäjistä yksityiskohtaisten piirrustusjäljen ansiosta. Tähän erottuvuuteen ei kovin moni muu pysty (paitsi Barks, jota kaikki matkivat.. vicar..). Tai kai pystyisivät, mutteivat jostain syystä halua?

Eli jos piirrätte mangakuvianne tänne, niin tehkää työnne valmiinnäköisiksi, lisätkää sinne jotain, joka erottaa teidät massasta, keksikää ihmeessä jotain omaa, älkääkä piirtäkö muiden teoksia!

Tuopa on vain sitä, mistä itse pidän/pitäisin. Onneksi täältä löytyy edes pari hyvää mangapiirtäjää (ei heilläkään varsinaisesti oma tyyliä, mutta työt ovat viimeisteltyjä).

Ikhtus - Pidä nimi mielessä!
Ranger  Lähetetty: 05.09 - 2006 / 22:41
Tottakai siis itse harjoittelen piirtämään realistista... ( tosin en ole vielä omasta mielestäni harhan tasolla aiheessa ;) ) enkä aio todellakaan laittaa harhakuvaan yhtään työtä, joka ei ole omasta mielestäni onnistunut :) sellasia riittää loputtomiin... Olen kanssa joskus pari vuotta sitten piirtänyt itse mangaa jokusen kuvan, mutta into lopahti sitä myötä, kun siitä tuli öhm miten sen sanoisi... ehkä muoti-ilmiö :/

Mangaa on juu toki realististakin ^^ niistä pidänkin enemmän siinä genressä ;D

dixi.
RuttoKettu  Lähetetty: 05.09 - 2006 / 22:47
Hei! Kato mun piirrustukset :twisted:

Joka vitsaa säästää, saa kaatumataudin.
Harakiri  Lähetetty: 05.09 - 2006 / 23:08
mun mielestä ihmiset saa piirtää ihan millä tyylillä haluaa ja mitä haluaa. jos piirtäjät ite tykkää piirrustuksistaan niin mikäs siinä sitten.

minä en tykkää kaikista, mutta ei voikkaa. miks ees jaotella piirtämistä joihinkin "realistiseen" "surrealismiin" ja vaikka nyt "mangaan" ihan yhtä turhaa kun yksittäisten sanojen luokitteleminen substaantiveihin ja adjektiiveihin. ei ne sanaluokatkaan kaikkea kerro.

Miltä valkoinen matto tuntuu poskea vasten?
Ikhtus  Lähetetty: 05.09 - 2006 / 23:14
No mutta kuvittele, että yksi manga piirrustus olisis sanana "Vittu" (vaihtoehtoisesti "LOL"), niin kyllä se saman sanan kuuleminen eri suista rupeaa jo jossain vaiheessa käymään hermon päälle.

Harakiri  Lähetetty: 05.09 - 2006 / 23:19
no kyllä ne on silti aika käytettyjä sanoja, eikä loppua näy.

sitäpaitsi kaikki sanat on jo keksitty. =D niinkun piirrustusvälineetkin.

mut tota mä en ees tajua, että mikä ihmisiä niin hajottaa tossa koko japani-intoilussa ylipäätään. miks tää asia koskettaa niitä ihmisiä niin paljon, että niitä ärsyttää... tai joku piirrustustyyli..

Miltä valkoinen matto tuntuu poskea vasten?
Ikhtus  Lähetetty: 05.09 - 2006 / 23:20
Jneia:
No siis tosissaan piirtämisessähän ei ole mitään vikaa ;)

Harakiri:
Eipä anime/manga itsessään hajota. Seuraan itsekin. Piirrustustyylissä mättää se, kun kaikki piirtävät toistensa kopioita.

xhii  Lähetetty: 05.09 - 2006 / 23:36
Tämä ketju on yhtä turha kuin se, että minä menisin valittamaan siitä että valokuvat ovat täynnä auringonlaskuja (ne ovat), kissakuvia (kyllä) tai kukkia (evvk). Olen täysi valokuvausummikko, joten varmasti minulle ovat jääneet noiden edellämainitsemieni töiden hieenot nyaanssit näkemättä, tms.

Ja niille, joiden mielestä animu on "helppoa, kuka tahansa osaa", niin kyllä minäkin osaan napata kameran käteeni ja mennä räiskimään puita ja rehuja ja naapurin koiraa.

Tätä kirjoittaessani yläpalkki näyttää tältä:
http://img.photobucket.com/albums/v314/Noanoa/harhis.jpg
Yksi keskinkertainen animutyö, ilmeisesti ei tekijänsä parhaita tuotoksia. Yksi hyvännäköinen, siisti animukuva. OMFG AURINGONLASKU!!! Sitten jotain tekstiä ja pari planeettaa ja jotain jännän näköistä ryppypaperia (jälkimmäiselle paljon lovea!!). Ja näistä viidestä kuvasta orisinaaleimman näköinen on tuo oikeanpuolimmainen, mutta jos niitä näkee joka päivä puolet yläpalkista niin kyllä minuakin alkaisi ottaa päähän. Siis ihan kauheeta kun niitä ryppypaperikuveja tulee ihan kaikkialta, kuka tahansa voi ottaa paperin ja ryttää sen :<<<

Sen sijaan että dissataan puoliksi selän takana niin voitaisiin, hm, olla esim hiljaa tai mennä sitten antamaan sitä rakentavaa, mahd. objektiivista kritiikkiä.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Wavescale  Lähetetty: 06.09 - 2006 / 00:51
Jep jep. Nyt on ketjulla pointti hukassa. Sehän nyt on päivänselvää että tarvitaan lisää töitä, joissa on ideaa ja joiden eteen on nähty vaivaakin jopa, ja vähemmän niitä hutaisuja. Ei vain ole kovin objektiivinen tuon aloitusviestin näkökulma, todellakaan. Saa sen kuvan, että tarkoittaisit anime/manga-tyylisen työn olevan automaattisesti puolessa tunnissa hutaistua helppoa sontaa.

Kenties sillä, että se tuntuu olevan kasvavassa määrin nuorempien piirtäjien (joista luonnollisesti löytyy enemmän aloittelevia) suosiossa, on vaikutuksensa anime/manga-tyylisten töiden yleiseen tasoon Harhakuvassa, mutta senkö takia voidaan lähteä yleistämään itse tyyliä?

(offtopic: tsiisus mikä otsikko.)

I need a swig o' some strong, dwarven ale!
dErasmus  Lähetetty: 06.09 - 2006 / 12:05
Ehkä enite vituttaa nää immeiset, jotka valittaa "tää ois muute niinq hyvä, jos tää EI olis animee". Paska kuva o ain paska kuva, mut ei se tyyli taitajaansa paskemmaks tee.

Edit; Mitä hittoo tää tekee politiikka-osiossa? =D
Bosley  Lähetetty: 06.09 - 2006 / 13:14
"xhii" kirjoitti:
Tämä ketju on yhtä turha kuin se, että minä menisin valittamaan siitä että valokuvat ovat täynnä auringonlaskuja (ne ovat), kissakuvia (kyllä) tai kukkia (evvk). Olen täysi valokuvausummikko, joten varmasti minulle ovat jääneet noiden edellämainitsemieni töiden hieenot nyaanssit näkemättä, tms.

Ja niille, joiden mielestä animu on "helppoa, kuka tahansa osaa", niin kyllä minäkin osaan napata kameran käteeni ja mennä räiskimään puita ja rehuja ja naapurin koiraa.

Oon täysin samaa mieltä! On niitä hienojakin valokuvia, mut sanoisin, että kyllä niitä keskitason alittavia on enemmän (niistä osa kyllä poistetaankin).

No disrespect.

(DAMN, nuudelivesi kiehu pohjaa -_-)

"This is our time!" -Coach Carter
Klickade!
AthaMaarit  Lähetetty: 06.09 - 2006 / 15:23
Sanoisin myös sen, että jos aloittelee piirtämään on aika hurjaa mennä heti suoralta käsin vaatimaan, että nyt kuule et piirrä mitään samannäköisiä töitä kuin muilla vaan keksit ihan oman tyylin. Jokainen tyyli on kuitenkin jollainlailla jo käytetty. Parasta minusta on katsella eri tyylejä (olipa sitten mieltynyt länsimaalaiseen tai aasialaiseen tyyliin) ja muokata sieltä se tyyli, mikä itselleen tuntuu kaikkein luontevimmalta. Aina kannattaa pitää silmät auki ja käsi vapaana.

Jos taiteilija lähtee tekemään harrastusmielessä töitä, jotka miellyttävät muita mutteivät itseään sanoisin, että se on itsensä huijaamista. Jokainen tehkööt töitä niin hyvin kuin osaa omien mieltymyksiensä mukaisesti. Taide on nautinto, ei rääkki. Ammattitaiteilu on sitten asia erikseen.

Hutaisuistakin voi saada hienoja, jos niissä on mukana ajatusta ja jokin koukku. Hienon työn tekeminen hutaisutyylillä on paljon vaikeampaa kuin hienon kuvan piirtäminen normaalisti. Ihailen taiteilijoilta, joilta irtoaa luonnosmaisia töitä, jotka eivät kuitenkaan näytä keskeneräiseltä (olipa tekniikka tai tyyli mikä tahansa)!

Aasialaisessa tyylissä on erilaisia tyylisuuntauksia ihan yhtä paljon (jos ei enemmänkin) kuin länsimaalaisesta. Jokaisella piirtäjällä on loppupelissä tunnistettava tyylinsä. Minun silmääni myös kirjaston hyllystä satunnaisesti napatut länsimaalaiset sarjikset näyttävät ihan yhtälailla toistensa kopiolta kuin satunnaisesta hyllystä napatut mangat ;) Itse pyrin katselemaan erilaisia tyylejä ja etsiskelemään erilaisia piirrosjälkiä kaikenlaisesta taiteesta, edustipa se mitä tyyliä tahansa. Kotoani ei löydy taiteelliselta tyyliltään kahta samantyylistä mangaa tai länsimaista albumia ja erilaisten tyylien metsästäminen on erittäin hauskaa ^____________^

Teini-ikäisten manganpiirtäjien ollessa kyseessä kannattaa muistaa myös se, etteivät he välttämättä omaa tarpeeksi hyvää englanninkielentaitoa, että enkuksi myytävä manga jaksasi kiinnostaa. Heille on helpompaa ostaa suomennettuja mangoja, jotka tyylillisesti ovat mangan valtavirtaa (poikkeuksena tosin ihastuttava Warcraft!).

Jokaiselle taiteilijalle sanoisin lopuksi, että kuunnelkaa itseänne ja omia mieltymyksiänne. Teidän taiteellista polkuanne ei kävele eteenpäin kukaan muu kuin te itse ja se on ihan teistä kiinni, minne päin se menee.

Antaa kaikkien kukkien kukkia ja unohdetaan se perisuomalainen ahdasmielisyys *wirn*

http://fc02.deviantart.com/images3/i/2004/094/c/5/jump_rope_kitty.gif
Naenna  Lähetetty: 06.09 - 2006 / 15:32
Kaikilla (tai no, aika monella) tuntuu olevan jotain manga/anime-tyyliä vastaan. Itse piirtelen manga hahmoja koska se on helppoa ja mukavaa ja, mikä tärkeintä, itse pidän siitä tyylistä. nykyään vain japanilaisuus on muodissa eli kaikki haluaa puhua japania, piirtää mangaa tai puuhata jotain japaniin liittyvää.

Tämä on vain piirrostyyli, mitä vikaa siinä on? Yhtälailla voisi haukkua kubismia, vain siksi että se sattuisi olemaan massan suosiossa. Hyvä työ on hyvä työ, ei sitä piirrostyylin takia mollata lyttyyn.

Ja vaikka itse piirtelen mangaa, piirrän myös muilla tyyleillä, enemmän tai vähemmän paremmin riippuu minusta, ei piirrostyylistä. On jokaisen oma asiansa kuinka kauan haluaa aikaansa laittaa työhönsä. Löytyy varmasti paljon surkeita töitä, jotka eivät ole mangaa tai animea lähelläkään.

Ja jos pikkusiskosi osaa piirtää harhan tasoisia töitä, eikö sen pitäisi olla hyvä asia? Siis että pikkusiskosi osaa piirtää?

tule mukaan leikkimään sateeseen kuurupiiloa kanssani
Lopeta aiheen seuraaminenNäytä seuraava aihe / Näytä edellinen aihe | Sivu 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Seuraava